Gyulladáscsökkentő narancslé

 Vitassuk meg a fórumon... hivatkozz a cikk címére !   vissza a szépségápolás cikklistához...

 

Sikeresen gátolja a friss narancslé az egészségtelen, zsíros, cukros ételek okozta érkárosodást. A biztató laboratóriumi vizsgálatok eredményeit az American Journal of Clinical Nutrition közölte.

Az érelmeszesedés különös, lassú gyulladásos folyamat, mely a verőerek belső falán indul és nagy, egyéni különbségekkel halad előre. Ma már az egész világon ennek következményei, az infarktus vagy az agyi érkatasztrófa foglalják el a halálozási statisztika első helyét.

Paresh Dandona és munkacsoportja már évek óta a táplálkozás és az érelmeszesedéses folyamat összefüggéseit tanulmányozza. Legújabb vizsgálatukban azt nézték, hogy az egészségtelen ételek milyen módon és mértékben befolyásolják az ereken belül induló gyulladásos folyamatot jelző változásokat.

Érthető, hogy azzal is foglalkoztak: van-e valami egyszerű, egészséges beavatkozás, mely megakadályozza ezt a kóros folyamatot. Nem valami vadonatúj gyógyszert választottak erre a célra, hanem igen egyszerű italt: a vizsgálati alanyok narancslevet kaptak az erősen zsíros és sok szénhidrátot tartalmazó ételhez.

Egészséges felnőtt önkénteseket toboroztak vizsgálathoz. Mindegyik vizsgálati csoportban tíz résztvevő volt. Valamennyien elfogyasztották ugyanazt a 900 kilokalóriának megfelelő, sok telített zsírt és szénhidrátot tartalmazó ételt. Volt ebben reszelt burgonyából készült röszti, benne kolbásszal, de tojás és tészta is. A vizsgálati alanyok egyik alkalommal ehhez vizet ittak, másik étkezéshez 300 kilokalóriányi cukros vizet, harmadik esetben pedig ugyancsak 300 kilokalóriának megfelelő narancslét - ez általában három pohár narancslé volt.

Az egészséges felnőttektől a lakoma előtt egy órával, illetve öt órával később vettek vért különböző laboratóriumi vizsgálatokra. Jelentős mennyiségben megjelentek az érelmeszesedéses gyulladás folyamatára jellemző molekulák azoknak a vérében, akik vizet vagy cukros vizet ittak a zsíros és sok szénhidrátot tartalmazó ennivalóhoz.

Ezzel szemben a három pohárnyi narancslé megivása teljes mértékben kivédte a kóros laboratóriumi változásokat a nehéz koszt megevése után. Azoknak a kóros, sokmagvú sejteknek a megjelenése is elmaradt, melyek a zsíros, cukros étel hatására a vérben megjelentek. A kutatók szerint a narancslé ereket védő hatása a friss gyümölcsökben lévő flavonoidoknak köszönhető. 

 

forrás: delmagyar.hu/MTI

 

 

 

Hirdetés ..

Látogatók

Start 2010.04.04.
mod_vvisit_counterMa191
mod_vvisit_counterTegnap529
mod_vvisit_counterA héten1977
mod_vvisit_counterUtolsó héten2414
mod_vvisit_counterA hónapban6616
mod_vvisit_counterUtolsó hónapban11093
mod_vvisit_counterÖsszesen248646

IP: 38.107.179.214
,
Ma: 2012 máj. 18,
noknegyvenfelett rank WQW webkatalógus Linkgyűjtemény és RSS gyűjtemény Linkkatalógus www Weblink Linkgyűjtemény, Linkek
Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net LinkBank X-Link A magyar linkjegyzék anti spam Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net PageRank Kereső optimalizálás Free Backlink Services MEGAPORT
ADP linkek - linkkatalógus Kötelező biztosítás Linkelő linkkatalógus PageRanker Katalógus társkereső WQW Webkatalógus WorldDirect Weblinkkatalógus autóbérlés Seobaglyak Linkeskedjunk linkkatalógus
Megalapozott Döntés Nogi.hu Apró Kék Linktár XLC.hu Cikkgyűjtemény Big Generation linktár Életmód linkek Tonebox.net linkgyűjtemény Szolgáltatás linkgyűjtemény Linkkatalógus muxo cikktár Portal.hu
Sajtok Világa
Locations of visitors to this page